Metatek Yazılım, satış ve pazarlama faaliyetlerine yoğunlaşacak.
Dünya Gazetesi - 3 Ekim 2014 Cuma
Otomotiv yan sanayi, tekstil, metal kaplama ve savunma sanayii sektörelerine yönelik geliştirdiği Ar-Ge vizyonu ile yazılım konusunda farklı çalışmalara imza atan Metatek Yazılım, bu yıl satış ve pazarlama faaliyetlerine odaklanarak büyümeyi planlıyor.
Sektörede 20 yılı aşkın deneyimini Metatek Yazılım firması ile birleştiren Metin ATAŞ, çalışmalarını 2004 yılından bu yana şahıs firması, 2011 yılından bu yanada limited şirket yapılanması altında yürütüyor. Ağırlıklı Bursa, İstanbul, Kocaeli, İzmir ve Ankara'da projeler yürüten şirket, otomotiv yan sanayi, savunma sanayi, metal kaplama ve tekstil sektörlerine hitap ediyor.
Metatek Yazılım genel müdürü Metin ATAŞ müşterilerine, üretim sektörü odaklı kurumsal kaynak planlaması (ERP) ve malzeme ihtiyaç planlaması (MRP) sistemleri yazılım çözümleri ve danışmanlık hizmetleri sunduklarını belirtiyor.
3 yıl önce ULUTEK'e taşınarak firmaya Ar-Ge vizyonu oluşturduklarının altını çizen ATAŞ, ''Müşterilerden gelen talepler doğrultusunda spesifik üretimler yapıyoruz. Şirket olarak klasik ERP mantığının dışına çıktık ve müşterilere ve sektöre özel yazılımlar hazırlıyoruz. Savunma sanayinin kendine özel bir üretim mantığı var, bunları görüşüp bize gelen talepler doğrultusunda butik yazılımlar hazırlıyoruz'' diyor.
İlk yazılımlarını tekstil sektörüne yönelik geliştirdiklerini anlatan Metin Ataş, daha sonra ise metal kaplama ve otomotiv yan sanayi sektörlerine yönelik çalışmalar yapmaya başladıklarını belirtiyor. Son yıllarda savunma sanayinde de var olmaya başladıklarını dile getiren şirket sahibi Ataş, ''Müşteri portföyümüzün yüzde 50'si metal kaplama sektörü oluşturuyor. Oranın bu kadar yüksek olmasını hem bu sektörde çok fazla faaliyet gösteren yazılım firmasının olmayışına hem de otomotiv ana sanayinin tedarikçi firmalarını, kendileri için uygun gördükleri yazılımı kullanma mecburiyetinde tutmalarına bağlıyoruz. Birazda tesadüfen giriş yaptığımız metal kaplamada şirket olarak iyi bir yol kat ettik. Geriye kalan yüzde 20 otomotiv yan sanayi, yüzde 20 savunma sanayi ve yüzde 10'luk dilimi ise tekstil oluşturuyor'' bilgisini veriyor. Ataş, müşteri hedef kitlesini ise KOBİ'lerin oluşturduğunun altını çiziyor.
Sektörlere özel yazılım
Bu yıl yeni versiyon bir yazılım hazırlayarak, aynı anda hem otomotiv hemde tekstil ve savunma sanayiye hitap eden bir yazılım geliştirdiklerini açıklayan Ataş, bu sayede yazlızca iki tür yazılım sistemi kullanmaya başladıklarını belirtiyor. Metin Ataş, ''Bu yazılım başka sektörlerdede kullanılabilir, altyapısı bunun için hazır, yapılması gereken halihazırda geliştirdiğimiz yazılıma sektör veya firmanın talep ettiği değişiklikleri yapmak. Bu versiyon işimizi kolaylaştırıyor, en kısa zamanda patent başvurusunda da bulunacağız'' açıklamasını yapıyor.
''Bu yıl satış ve pazarlama ağını güçlendirmeye kanalize olduk'' ifadesini kullanan Ataş, önümüzdeki yılı da yine tanıtım, pazarlama ve satış odaklı geçirmeyi plandıklarını ve 2015 yılı için ciroda yüzde 15-20 civarı büyüme hedeflediklerini aktarıyor.